SETMANA CULTURAL

L'UNIVERS
Presentació de la Setmana Cultural.
Els alumnes troben un astronauta al passadís del cicle, que per mitjà d’una carta els hi demana ajuda per cercar la informació que necessita per acabar les seves investigacions a l’espai i tornar a la Terra.



A partir d’aquestes preguntes es fa una cerca d’informació a internet, llibres de l’aula i de la biblioteca per després realitzar un lapbook i un mural del sistema solar al passadís del cicle.






Aquestes activitats es van dur a terme totes les sessions de matí i un cop finalitzada la setmana cultural, en horari de projecte.

Tallers intercicles.
Després del pati, es van realitzar diversos tallers en organització intercicles.
-          Elaboració d’un sistema solar.
-          Constel·lacions.
-          Elaboració i enlairament d’un coet.









































Planetari.
Dijous, a última hora del matí, vam poder gaudir de la visita al planetari situat al gimnàs de l’escola, on també van poder observar les constel·lacions treballades als tallers i reconèixer els diferents planetes del sistema solar, a més de com és el dia i la nit en altres indrets del món.

Ombres xineses.
Dimarts a la tarda (3r) i dijous a la tarda (4t) van realitzar un taller d’ombres xineses a partir d’uns contes que tenien relació amb l’univers. Els alumnes havien de confeccionar les seves figures i assajar per poder representar el conte amb les ombres xineses a la resta del grup.















Música.
Dimarts a la tarda (4t), van practicar la Cantània que tracta sobre les partícules i l’univers.

Cinema.
Dimecres a la tarda, els alumnes de 3r i 4t van veure la pel·lícula “Atrapa la bandera” que tracta sobre un grup de nens viatgen a la Lluna en coet amb l’ajuda d’un antic astronauta per salvar el planeta Terra.


Cloenda.
Com a cloenda de la setmana cultural, i amb les mateixes agrupacions dels tallers intercicles, es va organitzar un concurs sobre l’univers que es deia “A jugar”, on tots els nens i nens van poder participar fent servir tots aquells conceptes nous que havien aprés. Cada agrupació es va posar un nom que tingués relació amb el tema de l’univers. Es van realitzar 6 proves diferents, amb les quals des dels més petits als més grans podien participar: joc d’endevinalles, de pictionary, de mímica, de cançons...




Aquí teniu el video amb el resum de la Setmana Cultural

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TA, TA, TA, TAAAAA...

PERCUSSIÓ CORPORAL